Special Projects
Elke opdracht is weer anders, maar sommige aanvragen zijn wel heel opmerkelijk. Dat heeft de ene keer te maken met de locatie of de hoeveelheid aan baksels en de andere keer de lengte van een baksessie, of een combinatie van factoren; laten we zeggen, speciaal naar Las Vegas vliegen voor anderhalf uur stroopwafels bakken. For real? For real.
Dat is natuurlijk wel een heel extreem voorbeeld, maar het is geen toeval dat we voor zo’n speciaal project worden gevraagd. Het is de realiteit van alledag dat we met onze fun foodconcepten de hele wereld overgaan én in korte tijd grote hoeveelheden verse producten kunnen bakken. En steeds vaker met units in het jasje van de opdrachtgever, of in het thema van de gelegenheid, in veel gevallen beurzen.
In Nederland: NS, KLM, ASML, SAIL 2015, Hotels van Oranje, Circuit Zandvoort
Om dicht bij huis te beginnen, deze Special Projects vonden plaats in Nederland:
Nederlandse Spoorwegen (NS) organiseerde op drie locaties een feestje voor conducteurs, waarbij op elke locatie binnen een paar uur 2.000 stroopwafels van het ijzer moesten komen. Geen probleem natuurlijk, voor onze getrainde stroopwafelbakkers.
Voor een speciaal project van KLM sprak vooral de locatie tot de verbeelding: onder een Boeing 747 in de hangar! Speciaal voor onderhoudspersoneel van KLM, die zich de stroopwafels lekker lieten smaken.
Voor Hotels van Oranje zijn wij de hofleverancier van gastgeschenken, in de vorm van blikken met pakjes stroopwafels van Eatdutchwaffles.
ASML is een bijzondere opdrachtgever in twee opzichten. Ten eerste, omdat we onze mobiele units helemaal hebben gebrand naar de huisstijl van ASML, om als smakelijke ijsbreker te fungeren op beurzen en andere evenementen. Heel speciaal was bovendien dat wij voor ASML 12 uur non-stop achtereen hebben staan bakken voor personeel, op locatie bij twee vestigingen.
Voor ons als sportgekken heel bijzonder was de uitnodiging van de Noordwijkse Hockey Club, waar de interland plaatsvond tussen de dames van Oranje en die van Nieuw-Zeeland. Voor, tijdens en na de wedstrijd konden de toeschouwers lekker hun tanden zetten in een verse wafel.
Nu we het toch over sport hebben: we zijn kind aan huis in De Galgenwaard, het stadion van FC Utrecht. We staan pal aan het veld, zodat menig toeschouwer snakt naar het verlossende laatste fluitsignaal voor de rust of het einde van de wedstrijd…
Over de grens: Schiphol, Philips, KLM, Londen Kerstmarkt, Volvo Ocean Race, Nederlandse ambassades (Belgrado, Madrid), Saalbach Hinterglemm
Dan nu onze activiteiten over de grens, binnen en buiten Europa.
Voor luchthaven Schiphol mochten we onze kunsten vertonen in het Zuid-Afrikaanse Durban. Daar stonden we (of beter: onze Freek) een week lang op de befaamde beurs ‘World Routes 2015’.
Voor Philips togen we naar Las Vegas, voor de driedaagse beurs LDI (Light Design en Interior). Een topbeurs voor de concert- en discotheekindustrie, waar Philips handig gebruik maakte van een beproefde methode om bezoekers naar je stand te lokken: vers gebakken stroopwafels weggeven, vanuit een kraam in de look & feel van Philips zelf.
In juni 2015 toverden we – ter gelegenheid van The Amsterdam Affair - voor KLM een popup-store tevoorschijn in New York City, hartje Manhattan. In samenwerking met onder andere Boska en Beemster.
Maar liefst vijf weken stonden we met onze mobiele stroopwafelunit op de London Christmas Fair, in de beroemde Vauxhall Gardens.
Op sportief gebied kwamen we ook in het buitenland aan onze trekken. Met veel plezier kijken we terug op de Volvo Ocean Race in Lorient (Frankrijk).
We stappen niet alleen in onze bakwagen, of in het vliegtuig, voor opdrachtgevers uit het bedrijfsleven, maar voor ministeries en ambassades. Zo voorzagen we de Nederlandse ambassades in Madrid en in Belgrado van stroopwafels, voor verschillende doeleinden, die uiteraard staatsgeheim zijn...